El Departament de Territori de la Generalitat ha fet públic els primers estudis de la xarxa tren-tramvia, la qual constarà de 3 fases. La primera d’aquestes tindrà un pressupost de 160 milions d’euros. La que afecta especialment a Tarragona és la 2a, la qual instal·larà un seguit de parades que travessaran la ciutat de la mateixa forma que ho farà amb Reus, que també en disposarà d’una línia semblant.
Aquest ‘metro’, permetrà accedir al barri de Sant Pere i Sant Pau, al Campus Universitari de Sescelades, a l’hospital Joan XIII, a l’àmbit comercial del Corte Inglés a la Rambla, a la plaça de la Imperial Tàrraco i connectar amb l’estació d’autobusos, la zona comercial del Parc Central i al barri del Serrallo.
En el cas de Reus, el tren-tramvia permetrà accedir al centre de la ciutat, les estacions de la Plaça de Nen de les Oques i Passeig Prim, connectar amb l’estació d’autobusos i l’estació de tren, accedir al campus Bellissens i a l’hospital Sant Joan de Reus. Tant a Reus com a Tarragona, aquesta penetració urbana farà les funcions d’un metro per cada ciutat.