El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragina ha explicat que, dels 560 vehicles aturats per la Guàrdia Urbana, només 111 van superar el límit de velocitat imposat que és de 30 kh/h.
Sembla una dada positiva quan únicament 11 d’aquests 111 van ultrapassar els 40 km/h.
“Durant els primers dies els agents de la Guàrdia Urbana no posaran cap sanció, excepte si es produeix una vulneració flagrant, com per exemple anar a 70 en un tram de 30 km/hora”, esclareix Puig arran dels radars observats per tota la ciutat.
“És una campanya pedagògica, no punitiva perquè l’objectiu és una adaptació eficaç a la normativa, no recaptar. L’èxit serà aconseguir una ciutat més segura i amable per a tots”, deia el regidor republicà amb to pacificador, assegurant que es monitorarà durant 24 h la velocitat de determinats carrers per fer-ne un balanç diari.
Finalment, Xavier Puig ha volgut deixar clar que a Tarragona “ha de seguir havent-hi cotxes”, però l’objectiu d’aquesta nova ordenança és “repensar la ciutat perquè les persones que vulguin tirar endavant opcions de mobilitat més netes i més humana, puguin fer-ho”.