El Port de Tarragona ha habilitat un nou assistent virtual per tal d’impulsar i millorar el teletreball entre les plantilles d’empleats l’accés a la informació i recursos relacionats amb el treball no presencial, durant el decret d’estat d’alarma , per la crisi sanitària del coronavirus.
Aquest assistent virtual, el DIGIBot, neix d’un projecte de tecnologies 4.0 que respon a l’estratègia de transformació digital del Port de Tarragona. Es tracta d’un primer pas per començar a treballar en l’automatització de tasques repetitives i senzilles gràcies a l’ús de tecnologies 4.0.
El pla de digitalització, que segons afirmen des del Port, ja estava implementant l’Autoritat Portuària ha permès que aquesta nova situació no suposes “un sotrac per una infraestructura clau com és el Port de Tarragona”. Des de l’APT expliquen que aquest procés ha consistit a incorporar els avantatges tecnològics en la gestió i en la logística de la infraestructura portuària.
“El Port de Tarragona invertit molts esforços per incorporar els avantatges de la digitalització en àmbits com l’atenció al client, en millorar la velocitat i l’eficiència dels processos logístics i en els fluxos d’informació, com també en el treball col·laboratiu en xarxa, d’una gran importància en aquests moments”, afirmen.
PUBLICITAT