El Ministeri de Foment ha iniciat els tràmits perquè l’autopista AP-2, entre Saragossa i el Vendrell, es reverteixi a l’Estat i funcioni com a autovia a partir d’agost del 2021.
En concret, el ministeri ha licitat un contracte de serveis per a redactar l’estudi previ sobre distribució de demanda de trànsit després supressió de peatge a AP-2 Saragossa-el Vendrell i AP-7 Tarragona-La Jonquera i necessitat d’actuacions a la Xarxa de Carreteres de l’Estat’. El pressupost per a l’estudi ascendeix a 810.700 euros.
La reversió ja s’ha efectuat amb l’AP-1, i al començament de l’any que ve es farà amb l’AP-4 i alguns trams de l’AP-7. Amb aquest estudi, s’inicia el tràmit per a la resta d’aquesta última via i l’AP-2.
L’objecte de l’estudi és recopilar els antecedents, la realització d’un estudi de trànsit i de mobilitat de l’entorn viari de les esmentades autopistes (tant de la situació actual de la infraestructura com després de la supressió del peatge, valorant l’efectivitat de les alternatives d’actuació que es proposin) i l’estudi d’altres dades bàsiques.
Aquests permetran determinar les millors solucions per a les actuacions que s’hagin de dur a terme per acomodar la demanda a la Xarxa de Carreteres de l’Estat després de la redistribució de trànsit que es produirà després de la supressió de sengles peatges a l’AP-2 i AP-7, com ara la remodelació d’enllaços existents o la implantació d’altres nous, establint la seva programació.
Fonts de Foment han indicat que la reversió no ha de significar que s’abandoni el desdoblament de l’N-II en els trams en què les dues vies discorren en paral·lel, ja que la decisió dependrà precisament dels resultats d’aquest estudi.