28. Maig 2024

Comença el desmantellament de les antigues vies de tren del litoral

El desmantellament del traçat ferroviari litoral arrenca tres anys després de l’activació del corredor del Mediterrani. Aquesta setmana s’han iniciat els treballs per retirar les antigues vies de tren, entre l’Hospitalet de l’Infant i Cambrils. Adif preveu enllestir les obres aquest estiu i un cop recuperat l’espai, els Ajuntaments hi projecten usos diferents. En el cas de Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, ja s’ha redactat el projecte d’una via verda i es preveu licitar les obres a finals d’any. A Cambrils, per contra, s’opta per ser el punt de partida del futur tramCamp. De moment, l’Ajuntament ha presentat al·legacions al projecte de restitució dels terrenys on s’espera ubicar el traçat de tramvia.

Els operaris d’Adif han començat els treballs previs per retirar el conjunt d’antigues vies de tren, en desús des de 2020. Així, s’han dividit i tallat els trams per poder-los transportar posteriorment en camions. Un cop retirades aquestes travesses, es traurà el balast present a les vies per deixar l’espai lliure. Altres elements ferroviaris, com la catenària, es van treure coincidint amb la posada en marxa del corredor del Mediterrani. La previsió és que les obres s’acabin aquest estiu.

Els alcaldes de Mont-roig del Camp i Cambrils coincideixen a l’hora de celebrar l’inici dels treballs, si bé també lamenten el retard d’aquestes. Tot i haver compartit durant anys el mateix traçat ferroviari, els municipis tenen projectes diferents pels terrenys alliberats. Pel que fa a Mont-roig del Camp, les vies de tren travessaven el nucli de Miami Platja. Conjuntament amb l’Hospitalet de l’Infant, en aquest espai es crearà una via verda de vint quilòmetres que unirà la platja del Torn amb l’antiga estació de Cambrils.

En el cas de Cambrils, als terrenys que quedaran alliberats s’hi projecta una altra proposta diferent de la via verda dels municipis veïns, el tramCamp. De moment, l’Ajuntament ha respost amb al·legacions al projecte de restitució dels terrenys a Adif. L’alcalde Oliver Klein ha assenyalat que el tramCamp “no té marxa enrere” i ha apuntat que l’entesa entre Adif i Generalitat ha provocat que els processos s’allarguessin durant tres anys. En aquest sentit, Klein ha defensat que el nou traçat entre Cambrils, Salou i Vila-seca proporcionarà “cohesió” al territori i unir aquests nuclis urbans d’una forma “constant i no contaminant”.

PUBLICITAT



Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
udemy paid course free download