El turisme a Cambrils ja s’ha recuperat de la pandèmia. En aquest sentit, l’ocupació ha estat superior al 90% en el mes de juliol. Així ho afirma la regidora a càrrec de l’àrea, Yolanda Burgos, qui assegura rebre bon feedback per part del sector. “Només cal passejar per Cambrils i veure els carrers plens de turistes”, declara l’edil, la qual assegura que s’han assolit millors registres que el 2019.
Tanmateix, no totes les dades són positives. I és que la inflació ha canviat el perfil de turista. Això implica estades més curtes i sense planificació, especialment per part del turisme nacional, que a Cambrils representa entre un 50 i un 60% del total de turistes. Segons Burgos, el mercat internacional és el que passa més dies al municipi. L’origen més repetit és el francès, seguit de l’holandès i el britànic. Aquest darrer s’ha recuperat aquest estiu, un cop es van abandonar les grans restriccions imposades per la covid-19.
Pel que fa al mercat rus, la regidora apunta que Cambrils mai va apostar per ell, per la qual cosa no han notat gaire la seva pèrdua a causa de la guerra amb Ucraïna i els consegüents bloquejos. De fet, la gran aposta de la localitat costanera del Baix Camp són els turistes nòrdics, els quals estan interessats en el turisme esportiu i -de manera especial- en el ciclisme. “Estem picant pedra en aquest sentit”, confirma Burgos.