Cambrils li declara la guerra al sexisme. L’ajuntament del municipi ha engegat una campanya de comunicació sense sexisme per tal de promoure l’ús d’un llenguatge inclusiu i lliure d’estereotips. La nova campanya ha estat presentada per l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; la regidora de Benestar, Drets Socials i Salut, Hélène Arcelin, i la tècnica d’Igualtat, Mònica Romano.
Segons han informat des del consistori, la campanya es difondrà a través de tres materials: una guia pràctica que facilita les diferents formes gramaticals no sexistes, una alfombreta de ratolí que resumeix la guia per tenir-la sempre present i cartelleria per a una publicitat inclusiva al municipi cambrilenc.
Hélène Arcelin: “El llenguatge inclusiu és un tema de sentit comú, totes les llengües estan vives, evolucionen amb el temps i s’adapten als canvis socials i culturals de cada època
En la seva intervenció, la batllessa Camí Mendoza ha assegurat que treballen per “a igualtat efectiva de dones i homes i de la responsabilitat de les administracions públiques de portar a terme una comunicació institucional igualitària amb un llenguatge, imatges i publicitat sense sexisme, ni estereotips, ni discriminació de cap mena”.
“El llenguatge inclusiu és un tema de sentit comú, totes les llengües estan vives, evolucionen amb el temps i s’adapten als canvis socials i culturals de cada època però no únicament els reflecteixen sinó que els produeixen”, ha afirmat la regidora Hélène Arcelin.
D’altra banda, la tècnica d’Igualtat ha explicat que el llenguatge té una càrrega ideològica patriarcal i transmet una visió del món particular i uns valors basats en els interessos dels grups dominants. En aquest sentit, Romano ha defensat que a través del llenguatge es poden produir canvis socials i ha lamentat que encara siguin tan presents els estereotips i rols de gènere tradicionals, l’objectualització i la hipersexualització.