23. Abril 2024

Barcelona vol apostar per l’enoturisme després de la pandèmia

REDACCIÓ20 Gener, 20220

La ciutat de Barcelona i la seva província, a través de la Diputació, han presentat avui a la Fira de Turisme Internacional (FITUR) de Madrid la seva aposta pel turisme vinculat a la cultura del vi per recuperar el sector després de la pandèmia.

El vi és protagonista en una província amb tres denominacions d’origen importants, com són Alella, Penedès i Pla del Bages.

Rutes del vi de Barcelona, amb el suport del sector privat i públic de la ciutat comtal i la seva província a través de Barcelona Turisme i BCN, persegueix seduir el turisme internacional, però sobretot el nacional, a través d’una proposta ideada per substituir la concentració de visitants a la ciutat per un passeig entre vinyes i paisatges rurals o costaners.

L’estratègia és recuperar el sector, deixant enrere els efectes de la pandèmia, atraient amb turisme de qualitat visitants de la resta d’Espanya i també ampliant els dies de pernocta a la província mitjançant activitats diverses a les àrees properes als principals cellers.

Així ho ha destacat la presidenta de la Diputació, Núria Marín (PSC), en la presentació de les Rutes: “no hi ha cap ciutat europea que pugui oferir el que Barcelona, a menys d’una hora de la ciutat, aquest entorn meravellós i aquest maridatge del vi de les denominacions d’origen i la gastronomia de la zona”, ha expressat.

La importància del sector és enorme a la província de Barcelona, on hi ha 414 empreses actives, entre les quals destaquen Freixenet, Codorniu i Miguel Torres (51% de la facturació), que van negociar en conjunt, durant el 2019, un total de 987.998.795 euros, segons dades de la Diputació.

Meritxell Falgueras

En l’acte d’avui Meritxell Falgueras, sumiller, ha presentat al costat de Miguel Torres, president de Barcelona Turisme, les tres rutes del vi de la província, associades a les tres citades denominacions d’origen (Alella, Penedès i Pla de Bages).

Torres ha plantejat la necessitat d’ampliar el consum d’aquests vins als restaurants de Barcelona, assenyalant que per a això “seria necessari un pla de formació dels treballadors de la restauració a la província, per després completar-ho amb les rutes del vi”.

“Per sortir de la situació creada per la pandèmia hem d’aplicar la intel·ligència a les polítiques i això, avui, equival a generar aliances a la recerca de projectes com el que avui presentem. Per a la Diputació, el turisme és una oportunitat de reactivar l’economia de Catalunya i del país”, ha afegit Núria Marín.

“Es tracta d’aprofitar la marca que té Barcelona per afegir l’entorn, els seus paisatges fenomenals, la seva oferta turística de nivell, de qualitat, la seva gastronomia lligada a la cultura”, ha assenyalat.

PUBLICITAT

 





Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Premium WordPress Themes Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
udemy paid course free download