
La Universitat Rovira i Virgili (URV) construirà nous espais al Campus Catalunya pensats per a la millora de la relació social i el benestar dels estudiants. Els nous elements aportaran constaran d’un centre polivalent per a les activitats esportives i culturals, una zona d’assaig per a la colla castellera de la URV i una gran zona verda.
Es tracta d’un pla de 4 fases que té un cost de 259.465 euros en la primera fase. En aquesta part inicial s’acabarà generant una gran plaça que unirà de forma natural la plaça actual de formigó (la plaça de la Concòrdia) amb la nova, a través d’una zona tova i enjardinada amb espais més polivalents, adaptables i sostenibles. Es prevé acabar-la en dos mesos.
Entre la plaça actual i la nova zona, s’hi ubicarà una pista polivalent. A més de ser una zona esportiva amb porteries i canastes, està pensada per ser un espai on poder duu a terme concerts, actuacions i graduacions.
Es construirà també un edifici central amb d’una sala polivalent, un escenari, uns vestidors annexos, un magatzem i dos espais per a associacions. Hi haurà un paviment de cautxú on la colla castellera de la URV, els Pataquers, podran assajar.
Al terreny adjacent amb els edificis del carrer Rovira i Virgili i hi haurà una zona verda. Comptarà amb grans parterres de formes irregulars que contindran el jardí de la biodiversitat, un jardí urbà i horts socials. Arribaran al final del solar, on es proposa una zona més tranquil·la, amb paviment de sauló compactat i gran quantitat que actuaran com filtre acústic i visual pels habitatges.
La següent fase correspon a les canalitzacions, dipòsits i la urbanització dels espais per a l’edifici central, les zones verdes i les d’accés. Les últimes fases acabaran l’interior dels jardins i es durà a terme la construcció d’un edifici, respectivament.