Urbanisme aprova la nova zona logística del Port de Tarragona

Cruset, Calvet i Segura a la presentació

Llum verda a la nova Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona. La Comissió d’Urbanisme ha donat, aquest divendres 5 de desembre, l’aprovació definitiva del projecte. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat el nou espai, que abasta 92 hectàrees per a activitats logístiques, íntegrament ubicades al terme municipal de Vila-seca.

Des del Port s’assegura que ja hi ha operadors interessats. La zona generarà més de 4.200 nous llocs de treball durant les obres i un cop desenvolupada completament. La inversió total és de 72,8 milions d’euros. L’aprovació definitiva suposa posar punt final a un projecte gestat trenta anys enrere.

Un projecte impulsat 30 anys enrere
El conseller Damià Calvet, acompanyat pel president del Port, Josep Maria Cruset, i l’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, han visitat el nou espai on s’ha començat a operar per escenificar que la ZAL, gestada 30 anys enrere, ja és una realitat. La inversió, fins el dia d’avui, ha estat de 31 milions d’euros -només la compra dels terrenys ja va suposar 22,5 milions.

La nova ZAL del Port de Tarragona

Ara es preveu una nova inversió de 30 milions entre el 2020 i 2023 i 11,8 milions en una segona fase, a partir del 2023. El Port de Tarragona preveu que l’impacte dels tràfics oscil·larà amb un increment d’entre els 2,7 i el 4,6 milions de tones anuals. Això significa un increment aproximat d’entre un 8% a 14% més de tràfics respecte al resultat del 2018 -de 32 milions de tones. Un dels punts forts del projecte és la proximitat a la terminal ferroviària intermodal de la Boella.

Damià Calvet: “El projecte farà un salt d’escala que ens portarà a fer que el port sigui un hub euromediterrani”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha destacat que es tracta d’un projecte “en majúscules” -per extensió, inversió i augment de llocs de treball i de tràfics marítims. “Farà un salt d’escala que ens portarà a fer que el port sigui un hub euromediterrani”. Per la seva banda, el president del Port, Josep Maria Cruset, ha avançat sobre l’interès d’operadors en implantar-se a la ZAL i que la comercialització s’efectuarà “a curt termini”. Ara el següent pas serà executar el projecte d’urbanització.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
free download udemy paid course