Tarragona, Salou, Vila-seca, Reus i Cambrils han arribat a la 35 edició de Fitur amb pas ferm i amb voluntat de fer-se notar.
Han entès que tots plegats poden vendre una unió de sinèrgies capaces de atraure turistes per a cadascun d’aquests municipis, oferint un producte diferenciat i de qualitat. Des d’avui, estan a Fitur conscients de la necessitat de promoure els seus ‘valors únics’ davant dels principals aparadors mundials del sector turístic.
Durant els tres dies, els responsables pel sector turístic de Tarragona i la Costa Daurada tenen previst mantenir trobades de treball amb touroperadors, empreses de serveis i oficines d’exteriors de turisme d’Espanya i aprofitaran per signar convenis amb els ulls posats en el futur i en la millora de l’economia.
El clima, la temperatura de l’aigua, el lleure, la riquesa cultural i patrimonial, la gastronomia o Port Aventura formen part del model turístic que la marca Tarragona pretén promocionar en el certamen que, en l’anterior edició va rebre més de 120.231 visitants professionals i 97.549 no professionals.
Tarragona vol aprofitar l’expositor que representa Fitur per donar a conèixer, encara més, el món romà, els concurs de castells, la setmana santa i, òbviament, Tarraco Viva.
La delegació tarragonina, encapçalada per l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros i on participa la regidora de Turisme, Patrícia Anton, pretén que s’aposti enèrgicament per la qualitat del turisme.
En definitiva, amb aquesta la presència a Fitur, s’intenta atraure un turisme que s’identifiqui amb el producte que la marca i el model Tarragona.
La provinença dels turistes que ens visiten ha anat registrant un canvi substancial. Sense anar en detriment de cap nacionalitat, els responsables del sector turístic de la província pretenen atraure el turisme asiàtic i recuperar els turistes russos.
Durant aquests dies, Tarragona espera signar convenis amb Renfe, Iberia i amb Paradors de l’Estat a través del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat.
Des d’avui i fins diumenge 1 de febrer, es reuniran a Madrid més de 9.100 empreses de 165 països i territoris diferents.