Què fer quan hi ha retard en un vol?

Els retards i contratemps en els nostres vols solen traduir-se en dos factors: temps i diners. Aquest “delayed” – retard – que de vegades llegim a les pantalles dels aeroports ens dóna dret a assistència.

Han de cobrir les meves necessitats de menjar i beguda durant aquest retard i facilitar-me, per exemple, almenys dues trucades, però tot depèn de la distància que anem a cobrir amb el nostre vol i el temps de retard en la sortida.

Si el nostre vol es retarda més de cinc hores puc fins i tot optar per no volar. En aquest cas hauran de reemborsar el cost íntegre del bitllet en un termini màxim de set dies.

Però què passa si no hi ha retard i el nostre vol desenganxa en l’horari previst però arriba amb retard a la seva destinació? A partir de les tres hores exactes de retard respecte a l’hora fixada puc reclamar una compensació econòmica llevat que l’aerolínia demostri que el retard s’ha degut a una circumstància aliena a la companyia.

En cas de cancel·lació del vol, sempre que no m’hagin avisat amb almenys 14 dies d’antelació, sorgeixen dues opcions: o em reubiquen en un altre vol que em porti al meu destí el més aviat possible o em reemborsen la quantia íntegra del bitllet. A més, hauran de de compensar econòmicament amb una indemnització llevat que la cancel·lació es degui a circumstàncies externes.

I si hi ha overbooking? L’excés de passatge en un vol és una pràctica legal sobre la qual es pot reclamar, per la qual cosa convé guardar sempre tots els tiquets i targetes d’embarcament del nostre vol. En qualsevol cas, si he de fer nit per culpa d’aquest overbooking, l’aerolínia s’ha de fer càrrec de l’hotel i les dietes.

Les escales també poden portar-nos més d’un maldecap. Si perdo el meu vol d’enllaç pel retard del vol anterior em quedaré sense indemnització si la companyia aèria no és la mateixa. Per això convé intentar que els vols d’escala siguin sempre amb la mateixa aerolínia.

I si mentrestant vol em perden l’equipatge? En aquest cas, l’aerolínia ha de pagar-me un bonus o reemborsar-me el que em costi cobrir les despeses de primera necessitat (higiene, roba interior …) Si passen 21 dies i la meva maleta segueix sense aparèixer, l’equipatge es dóna per perdut, fins i tot encara que es trobi. Poden indemnitzar fins a un màxim de 1.300 euros per maleta.

 


REDACCIÓ


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter


Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
free online course