Quant han gastat els partits en la campanya electoral?

Un cop passades la pre i campanya electorals sorgeixen els dubtes. Tothom vol saber quin ha estat el pressupost electoral de cada formació política. És una tema que a cap partit li agrada abordar, sobretot els més importants. No obstant, no deixa de sorprendre que alguns dels partits que no tenen representació municipal no revelen el pressupost, tot i que la publicitat als mitjans i estàtica saltava a la vista.

Es desconeix amb exactitud el pressupost electoral

Avui per avui, els partits, amb representació al saló de plens de l’Ajuntament de Tarragona, donen a conèixer els diners invertits en la campanya, però esperen (certificar-ho amb) la comptabilitat definitiva. En la majoria dels casos, els candidats asseguren que no tenen coneixement directe dels comptes, evitant així contestar a les preguntes dels periodistes que s’interessen per saber quant els ha costat aquesta campanya.

Dels 7 partits amb representació municipal, el partit de Josep Fèlix Ballesteros és el que més ha invertit en aquesta contenda electoral: 40 mil euros. En 2015, els socialistes disposaven de 15 mil euros menys.

Les altres dues formacions que més han gastat diners en aquest període electoral han estat Esquerra Republicana de Catalunya (18.500) i el Partit Popular (18.000).

El més cridaner és que el partit conservador ha incrementat pràcticament 12 mil euros el pressupost per la companya, en comparació l’any 2015. ERC assegura que ha baixat en 2.000 euros el pressupost en relació a les passades eleccions municipals.

Qui també ha reduït la despesa ha estat la formació que representa l’independentista Dídac Nadal. El candidat disposava de 15 euros per fer la seva campanya, mentre que el 2015, el desaparegut Albert Abelló va tenir un pressupost de 25 mil euros.

En Comú Podem de Tarragona també ha comptat amb 6 mil euros menys per fer la seva campanya. En aquesta ocasió, Carla Aguilar comptava amb 3.500 euros. En les passades eleccions, la candidata Arga Sentis tenia un pressupost de pràcticament 10 mil euros.

Els cupaires, que no solen fer massa publicitat institucional ni als mitjans de comunicació han incrementat el seu pressupost dels 8.400 als 10.200 euros.

Per la seva banda, Ciutadans, ha augmentat el seu pressupost en pràcticament 7 mil euros si tenim en compte les passades eleccions. La formació taronja, en 2015, disposava d’un pressupost de 3.500 euros. Per ‘potenciar’ el candidat Rubén Viñuales, el partit s’ha gastat uns 10 mil euros.

El cap de llista d’Assemblea per Tarragona, Oriol Achon, al començament de la campanya va informar que la seva formació política no disposava d’un pressupost i que, gràcies a les aportacions dels integrants d’AxT, comptava amb uns 600 euros.

Tot i que no es tracten de números definitius, serveixen per fer una idea de qui ha gastat més o menys en aquesta cita electoral.

En aquests moments, ens queda saber quant han gastat els partits sense representació municipal, com és el cas de Centrats per Tarragona, Ara Tàrraco 5 estrelles i Vox. A hores d’ara ningú no ha volgut concretar quants diners han destinat a la campanya i d’on han sortit.

 

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
free download udemy paid course