20. Abril 2024

PortAventura inverteix 25 M€ en el Colorado Creek

Es diu Colorado Creek i és, ara per ara, la nina dels ulls a escala d’unitats hoteleres del grup Portaventura, a banda de ser el primer hotel del ressort amb emissions zero. És un quatre estrelles premium “amb personalitat única i distintiva”. Un cop arribat a l’edifici principal – al hall – ens fixem en dues làmpades enormes, d’uns quatre metres de diàmetre i d’uns 150 quilos, que presideixen la sala principal. Un saló molt agradable i acollidor amb detalls força acurats. Els finestrals donen una lluminositat impressionant i d’on es pot veure l’edifici que fa funcions de restaurant bufet.

L’hotel disposa de 150 habitacions de 41 metres accessibles per a visitants amb diversitat funcional. Totes elles estan decorades amb tota mena de detalls. És una barreja de luxe i discreció. Totes les habitacions, distribuïdes en tres edificis annexats a un restaurat bufet i un pàrquing exclusiu, tenen dos llits queen size per assegurar el màxim confort. La vegetació natural és també protagonista i està inspirada en els boscos nord-americans de l’estat de Colorado.

Colorado Creek, que es convertirà en la insígnia en l’oferta hotelera del ressort, obrirà les seves portes el proper 1 de juny. Ha representat una inversió de 25 milions d’euros i forma part del pla estratègic per reforçar la posició del grup com el millor destí europeu d’oci familiar.

El director general de PortAventura World, Fernando Aldecoa, en una trobada amb periodistes, ha confessat que la nova unitat hotelera és un referent del ressort perquè: és un dels dos de més qualitat, els avantatges addicionals que tindrà el client – accés il·limitat al parc temàtic, un dia gratuït a Ferrari Land i accés a les piscines de l’hotel Gold River, entre altres – i que és el primer amb emissions zero.

Aldecoa ha dit que, a curt termini, l’objectiu del grup és liderar “l’eliminació i reciclatge de plàstic” a més d’impulsar la mobilitat sostenible amb l’ús de vehicles 100% elèctrics per dins del complex, així com d’energies verdes. “Com a estratègia volem minimitzar la petjada mediambiental”, ha concretat el directiu. Luis Valencia, el director de projectes de PortAVentura World ha volgut explicar que l’hotel està ambientat en l’època de la febre d’or del llunyà Oest, arquitectura de l’edifici i els detalls constructius recorden als ranxos de luxe de Rock Creek a Estats Units. Aquesta tematització, que envolta l’experiència dels hostes, continua aprofundint en la història del complex hoteler que formen l’Hotel Gold River, l’Hotel Callaghan i l’Hotel Mansió de Lucy. S’han usat 6.000 metres quadrats de fusta natural del nord d’Europa, certificada per la seva producció sostenible i responsable amb els boscos.

La construcció del Colorado Creek respon a la demanda. Segons Fernando Aldecoa, el darrer any el 35% dels clients dels parcs temàtics s’han allotjat als hotels de PortAventura World. Una tendència que va a l’alça i que ha fet que els directius estudiïn l’opció de construir nous hotels en un futur proper per poder atendre la demanda. De fet, Aldecoa ha avançat que avui dia ja tenen un 10% més de reserves de cara a l’estiu respecte a l’any passat i les previsions per aquesta temporada són que, al Colorado Creek, hi hagi una ocupació “de més del 90%”.

Sobre el tipus de demanda, el director general ha diferenciat dos perfils. D’una banda el de les famílies que fan estades llargues de vacances, i de l’altra les que aprofiten un pont o un cap de setmana per anar a PortAventura i passar una o dues nits als hotels. Pel que fa a la procedència, Aldecoa ha detallat que han notat un increment del mercat nacional – el principal del complex – i d’alguns dels més importants que tenen en l’àmbit internacional, com són el francès, el britànic i el rus.

Fernando Aldecoa i Luis Valencia

Ampliar el centre de convencions
De cara al futur, PortAventura World pretén ampliar el centre de convencions per donar resposta a l’increment d’esdeveniments que s’hi duen a terme. Des de l’obertura de l’equipament l’any 2009 s’hi ha realitzat més de 2.000 esdeveniments, ha apuntat. “Més del 70% són internacionals”, ha afirmat Aldecoa, un fet que ha posicionat el parc “com un referent internacional dins del turisme de congressos i convencions”. També cal tenir en compte que amb la futura construcció del complex Hard Rock està previst que aquest tipus de clients augmenti a la Costa Daurada.

Les obres del centre de convencions culminaran aquest octubre i permetran augmentar l’espai dels 14.000 als 20.000 metres quadrats, ampliar la capacitat de 5.000 a 6.000 persones, i disposar de 24 sales, enlloc de les 18 actuals. Tot plegat suposarà una inversió d’11 milions d’euros.

 

VÍDEOS

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Free Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
download udemy paid course for free