PERE SAURA: Tren Tram per al Camp de Tarragona

El Parlament va aprovar el 8 de novembre passat una moció, presentada per David Cid, diputat de Catalunya en Comú Podem, que compromet el Govern de la Generalitat a convocar, en el termini de tres mesos, una cimera entre administracions i agents socials per tractar del futur de la línia ferroviària entre Tarragona i l’Hospitalet de l’Infant. Els objectius de David Cid i del grup parlamentari de  Catalunya en Comú Podem, que des de Tarragona compartim plenament, consisteixen a reclamar al govern central el traspàs d’aquesta línia, perquè sigui des de Catalunya des d’on es determinin els usos d’una infraestructura que l’Estat vol deixar de banda perquè ha decidit fer passar les seves línies ferroviàries per l’interior.

La cimera ha de servir per concretar el que ja es va acordar  el mes de setembre, a través d’una Proposta de Resolució presentada pel mateix David Cid i aprovada per unanimitat,  en què  el Parlament es va  manifestar contrari al desmantellament ferroviari integral  i es va posicionar en la línia de les plataformes en suport al ferrocarril, els sindicats i el Síndic de Greuges, que demanen no perjudicar els 650.000 usuaris anuals de les estacions cèntriques de Salou i Cambrils.

El desmantellament  ferroviari no respecta la llei estatal del sector ni el pla territorial del Camp de Tarragona, ni les lleis de mobilitat ni del canvi climàtic catalanes. Necessitem, no cal dir-ho, que la Generalitat aclareixi i concreti quina és la seva posició en aquest afer, que implica bon part del futur de la mobilitat al Camp de Tarragona. Hem defensat, des de fa temps, la implantació del Tren-Tram, o sigui, aprofitar les vies que RENFE deixarà buides perquè hi circuli un sistema de tren tramvia que garanteixi les comunicacions regulars entre les diverses poblacions de la costa. La reestructuració del traçat ferroviari s’ha de veure com una oportunitat per reforçar l’accessibilitat amb transport públic dels diversos nuclis de població. El que no tindria sentit és que, si es fan obres, els treballs servissin per deixar les ciutats més aïllades, en comptes de fer-les més properes. Altres entitats, com la Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF) i l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) treballen en el mateix sentit.

Però perquè això sigui així, el compromís de la Generalitat i els ajuntaments és imprescindible. No n’hi ha prou amb que els ciutadans, a través d’organitzacions i entitats presentin idees i reivindicacions. Cal que les administracions facin la seva part. Que duguin a terme el projecte, que en facin un calendari d’actuacions i en detallin les previsions pressupostàries. Sense això tot serà paper mullat, i ja en tenim massa, al Camp de Tarragona.

És important, doncs, que la moció que comentem s’hagi aprovat al Parlament. Ara, el que cal, és que el Govern la complexi i la cimera es dugui a terme en el termini previst. Com  molt tard, a començaments de l’any que ve. El nostre territori espera respostes, perquè el transport públic és una prioritat.

Pere SAURA
Coordinador d’ICV Tarragona

 

REDACCIÓ


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES



Newsletter

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
udemy course download free