20. Abril 2024

PER A FERRMED CONSTRUIR UN ‘TERCER FIL’ PROVISIONAL SERIA UN ‘CONTRASENTIT’

ceptaFerrmed, el lobby de pressió pel Corredor Mediterrani, considera que construir un ‘tercer fil’ provisional a Tarragona, tal com pretenen l’Ajuntament o el Port, seria un “contrasentit”.

El director de Ferrmed, Rafel Puig, ha afirmat que “no es pot posar i després treure’l, perquè això seria antieconòmic i no té massa lògica, malgrat que s’hauria de veure quin ús se li dóna després si es fa una infraestructura addicional”.

A més, Puig s’ha mostrat partidari de complementar el ‘tercer fil’ amb la línia Reus-Roda per a les mercaderies. El responsable de Ferrmed s’hi ha referit aquest dijous a la seu de la CEPTA a Tarragona durant la presentació d’una jornada sobre el Corredor que es farà el 10 d’octubre.

El director del lobby Ferrmed, Rafel Puig, ha insistit que el ‘tercer fil’ és una infraestructura necessària però ha advertit que no serà suficient davant la previsió d’increment de tràfic de mercaderies en l’horitzó de l’any 2022, que s’estima en un 64%.ceptaa

Davant la previsible “saturació” d’aquest corredor ferroviari, Puig ha apuntat que caldrà impulsar una infraestructura addicional d’aquí a uns anys per a les mercaderies com ara la recuperació de la línia Reus-Roda.

Puig escèptic

Puig s’ha mostrat escèptic davant la voluntat de l’Ajuntament de Tarragona i de l’Autoritat Portuària que el ‘tercer fil’ pugui ser provisional. El consistori ho reclama per preservar la façana marítima i ho posa com a condició per tal de donar suport al projecte. Malgrat que ha afirmat que entén les reivindicacions i els interessos de la indústria i el turisme, el director del lobby empresarial ha opinat que, una vegada instal·lat el tercer carril, no es desmuntarà perquè això seria “antieconòmic”.

Malgrat tot, Ferrmed ha insistit que caldrà veure quin ús s’acaba donant al ‘tercer fil’ si es disposa de la línia Reus-Roda com a alternativa. Per la seva banda, el president de la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA), Josep Antoni Belmonte, ha reivindicat la necessitat del ‘tercer fil’ i del Corredor Mediterrani i també s’ha mostrat partidari de recuperar la línia Reus-Roda. “Cadascú defensa els seus interessos i al final espero que es trobi la millor solució”, ha expressat Belmonte.ceptaaa

Ferrmed i la CEPTA han presentat aquest dijous una jornada sobre el Corredor Mediterrani que se celebrarà el 10 d’octubre a l’Antiga Audiència, a Tarragona, sota el títol ‘On és? Cap on va?.

La trobada pretén reunir tots els agents implicats en els beneficis socials i econòmics de la realització de la infraestructura per posar de manifest la situació actual del projecte i la seva planificació futura. En aquest sentit, ambdues institucions han criticat el retard que acumula la infraestructura.

 

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Free Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
online free course