L’estat cedirà a Tgna 20 kms de carreteres

El govern central cedirà a l’Ajuntament de Tarragona un 20 quilòmetres de carreteres que formen part de la trama urbana de la ciutat. La recepció suposa un 15% de la xarxa viària tarragonina i afecta l’N-340, l’N-240 i la T-11.

El tràmit s’hauria de confirmar “en els propers mesos”. A més, ha avançat que el cost de manteniment que tindrà per a la ciutat la gestió de les vies serà d’uns 400.000 euros anuals i que el consistori pretén que l’Estat construeixi dues noves rotondes, a Torreforta i a Cala Romana. Milà ha fet l’anunci en finalitzar el darrer plenari ordinari de la legislatura, que ha servit per acomiadar deu edils que ja han confirmat que no repetiran en el càrrec.

El regidor de Territori, Josep Maria Milà, ha qualificat de “vitals” les recepcions perquè actualment “són carrers de la nostra ciutat”, més que no pas carreteres, fruit del creixement urbanístic de Tarragona. En concret, el tram de l’N-240 que rebrà l’Ajuntament va des del centre de la ciutat fins al final del terme municipal en direcció Valls, passant Sant Salvador, ha concretat el conseller.

Pel què fa a la T-11 arribarà fins a la rotonda de Les Gavarres, deixant en propietat municipal la zona que passa pels barris de Torreforta i La Floresta, entre altres. Pel que fa a la N-340 la cessió afecta tant la zona de Llevant com la de Ponent. Especialment significativa és la primera, ja que Milà ha explicat que hi ha la voluntat de fer un projecte comú amb Vila-seca i La Canonja per convertir el tram de l’N-340 en una gran avinguda urbana.

Segons les estimacions del consistori, el manteniment de les noves carreteres tindrà un cost d’uns 400.000 euros anuals. Milà ha indicat que l’Estat hauria de cedir “les carreteres en perfecte estat de manteniment” però que l’Ajuntament no rebrà cap compensació econòmica per fer-se’n càrrec.

La voluntat municipal és que la contraprestació sigui en forma de dues rotondes, a Torreforta i Cala Romana, que ajudin a pacificar les vies. El titular de Territori s’ha mostrat optimista respecte els terminis de la recepció i la construcció de les rotondes, ja que els diners que ha d’invertir l’Estat són en concepte de “manteniment i conservació”, per la qual cosa ja estan pressupostats.

 

REDACCIÓ


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
Download Nulled WordPress Themes
udemy paid course free download