Durant el consell d’administració, s’ha destacat la bona tasca que està duent a terme la gerència. Els ‘consellers’ entenen que el conflicte ve de lluny i per tant cal resoldre’l
El consell d’administració (CA) de l’EMT, d’aquest dijous, ha estat força animat. I no ens referim a la protesta sorollosa protagonitzada per una cinquantena de conductors a l’entrada de l’edifici de l’Omac, a la Rambla Nova.
Durant més de dues hores, els membres del consell d’administració han analitzat la vaga de xofers i debatut la proposta que la gerència pretén presentar durant l’acte de medicació que tindrà lloc aquest divendres, el mateix dia que se celebrarà una assemblea de treballadors.
En l’acalorada trobada, segons ha pogut saber aquest digital, la representant de Ciutadans ha exigit la compareixença de l’exgerent de l’empresa, Mario Cortès perquè pugui explicar personalment quins criteris es van seguir per augmentar, del 2008 fins al 2016, el nombre de categories i sous en el departament administratiu, provocant una bretxa salarial.
L’empresa ha decidit presentar al comitè una proposta que, segons fonts consultades, podrien tenir tres potes: la inversió per la remodelació de la flota; el pagament de 25 minuts del conegut ‘coje y deja’ (el que representa 220 mil euros del pressupost municipal) i ‘regalar’ dos dies més d’assumptes personals als quatre que els treballadors ja tenen contemplats.
El problema de la proposta, que l’empresa donarà a conèixer demà, és que se suprimirà el complement de productivitat a tots els treballadors, independentment del departament. Un ‘plus’ que, fins ara, representava, sensiblement, una partida pressupostària de 150.000 euros que va ser aprovada pel consell.
Aquesta proposta podrà generar polèmica perquè podrà enfrontar conductors amb la resta de treballadors. Això perquè tota la plantilla perdia el plus de productivitat i només els conductors gaudirien del plus corresponent al ‘toma y deja’.
L’oferta no ha convençut a Ciutadans, ERC i PDeCAT (que s’han abstingut) i a la CUP (que ha votat en contra). PSC. PP, ICV i Unió han votat favorablement.
Els membres del consell han votat per unanimitat que els autobusos no ultrapassin els 12-15 anys. A aquest respecte, la regidora i presidenta de l’EMT, Bego Floria, ha assegurat que disposarà d’un milió d’euros per invertir en el canvi i adequació d’autocars.
Caldrà saber si els treballadors aprovaran el polèmic oferiment. El proper dia 22 i 24 de maig està prevista noves parades parcials.
VIDEOS
0 comments
Pingback: Els conductors de l'EMT rebutgen la proposta de l'empresa per evitar una guerra amb la resta de la plantilla - Diari La República Checa : Diari La República Checa