La gastronomia de Salou desperta interès a Madrid

Salou pretenia arribar a la capital d’Espanya com un volcà. I així ha estat. En una de les sales del selecte restaurant Ramses de la Plaça de la Independència de Madrid- l’espai Nomad House –, s’ha presentat el Food Experience Salou.

Entre els assistents es trobaven destacats periodistes, bloggers, influencers i eminències i experts en el turisme. Aquest acte, presidit per l’alcalde de Salou, Pere Granados, que s’emmarca en la celebració de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), pretén donar a conèixer els principals atractius i productes turístics de la capital de la Costa Daurada.

La paraula ‘Salou’ presidia la sala. El batlle Pere Granados, que és simultàniament el president del Patronat de Turisme, donava la benvinguda als convidats. La seva alegria i satisfacció eren contagioses. Els regidors i membres del patronat eren conscients de la importància d’aquest acte per a la destinació.

El regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, ha donat el tret de sortida de la posada en escena. Ha donat pas al cap de l’executiu salouenc, qui ha estat el responsable de presentar el calendari de les activitats programades pel 2020 en l’àmbit del Food Experience Salou. La idea és potenciar Salou a tots els nivells a fi d’evitar la desestacionalització i, conseqüentment, crear llocs de treball.

Granados, amb l’ajuda d’un power point, explica de forma detallada les accions que es duran a terme. A banda de les jornades gastronòmiques de la gamba, Salou vol sorprendre residents i forasters amb experiències enològiques i gastrovinícoles que formen part del Mediterranean Wine Week, que se celebrarà el proper mes de juny.

Les accions programades pretenen atraure turistes sense oblidar la cultura, l’esport, la història, el patrimoni, el sol i platja. La gastronomia i el turisme del vi seran àrees tractades amb molta “atenció i afecte” per part de l’ajuntament i patronat.

També es durà a terme jornades com Sabor Salou (maig); Gastrotour (segona quinzena de maig); Jornades Gastronòmiques de l’Arròs (juny); Gastro Wine & Music (final de setembre); Rally de Tapes Rally RACC Catalunya – Costa Daurada (octubre); i Jornades Gastronòmiques del Calamar (novembre). Al desembre se celebrarà la Festa del vi jove.

Pere Granados ha assegurat que el consistori té un pla estratègic “de gran atractiu” per desestacionalitzar la temporada turística per activar l’economia i potenciar la contractació laboral. Salou és una destinació turística familiar, però mai no ha oblidat l’esport i la cultura.

Ara, Granados entén que hi ha cabuda per treballar en l’àrea gastronòmica i de restauració. Es vol posar l’accent en la qualitat i la diversitat, un propòsit que espera comptar amb la col·laboració dels restauradors. Entén que aquest és un bon moment per potenciar l’art culinària com un valor afegit de l’oferta turística.

Però, l’èxit d’aquesta presentació rau en el compromís institucional i la col·laboració del sector privat. Granados s’ha fet acompanyar d’una nodrida representació de xefs, entre ells el del Restaurant Deliranto, guanyador de l’Estrella Michelin. També ha marcat presència la propietària del celler Clos Galena, Merche Dalmau.

De fet, els xefs presents han pogut presentar algunes de les seves delicadeses: Deliranto: ‘Puresa de calamar’; Club Nàutic Salou: Snacks en textura de calçot; Restaurant La Pasión: Un toc de mar, sardina marinada amb picada de tomàquet i ceba morada amb vinagreta de festuc verd; Lunattic Restaurant: Ibéricus tàrtar; Restaurant Club Nàutic Salou: Arròs cremós de calamar.

Les postres les han preparat en conjunt (i en directe), i han estat ‘sorbet de nitro de vainilla amb tòfona de Prades’. Totes aquestes creacions han anat acompanyades amb vins DO Terra Alta, del Celler Clos Galena del Priorat; el vermut Padró & Co ‘Vermell Clàssic’; cava Adernats Pur; i cervesa San Miguel Magna.

Amb aquest acte, Salou ha volgut demostrar que la seva fortalesa i capacitat per atraure turistes fora de la temporada estival. Granados ha insistit en la (potent) marca Salou i les seves potencialitats. En definitiva, la posada en escena en Madrid ha servit perquè Salou posi de manifest la seva identitat i referència en l’àmbit turístic i gastronòmic. L’acte ha acabat amb un brindis per ‘Salou’. A la sortida, els convidats sortien amb un somriure i amb cara de sorpresa. De ben segur que molts faran els possibles per visitar la capital de la Costa Daurada en les properes vacances…

 

V Í D E O S



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter


Premium WordPress Themes Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes Free
online free course