Europa finalment aposta pel tercer carril. La Comissió Europea (CE) ha anunciat la llista provisional de projectes que rebran finançament europeu i entre aquestes obres s’hi troba el tercer fil.
El 40% del cost de les obres del tram entre València i Barcelona l’assumirà la CE. Unes obres que suposaran una inversió de 172 milions d’euros al Corredor Mediterrani.
Tot i l’eufòria que provoca aquesta notícia, encara no es pot cantar victòria, queda passar un ‘filtre’ més. Ara cal que el comitè del mecanisme ‘Connectar Europa’, que es reunirà el 10 de juliol, aprovi formalment la decisió de finançament. Un cop aprovat, l’Agència Executiva d’Innovació i Xarxes (INEA) prepararà els diversos acords de subvenció, que seran signats pels beneficiaris dels projectes durant el segon semestre del 2015.
Després que les institucions europees escollissin el 2013 el Corredor Mediterrani com a infraestructura ferroviària europea prioritària, la Comissió Europea ha anunciat que començarà a finançar aquesta infraestructura per tal que entri en funcionament al més aviat possible.
Europa aposta pel transport
Dins el programa “Conecting Europe Facility” (CEF) la Comissió Europea ha proposat destinar 13.100 milions d’euros de la Unió Europea a 276 projectes de transport que han estat triats a les primeres convocatòries. Aquesta inversió permetrà mobilitzar més fons públics i privats per un valor total de 28.800 milions d’euros. Juntament amb el Fons Europeu d’Inversions Estratègiques que està previst crear, el Mecanisme «Connectar Europa» tindrà un paper molt important per compensar els desequilibris d’inversió que hi ha a Europa, que és la màxima prioritat de la Comissió.