Els responsables del comitè d’empresa de la Xarxa Santa Tecla demanen a l’alcalde d’Altafulla que el Pacte de Berà s’impliqui en les reivindicacions per una sanitat pública de qualitat
Els treballadors d’Atenció Primària de la Xarxa Sanitària Santa Tecla s’han reunit amb l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, per traslladar-li personalment la realitat que estan patint i les condicions amb què treballem a les Àrees Bàsiques de Salut que hi ha des de l’Arboç fins a Vila-seca. Izadi Flores, el representant del comitè d’empresa de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla, ha estat l’encarregat de transmetre aquest missatge a l’alcalde d’Altafulla.
Els treballadors i les treballadores han manifestat la seva queixa, ja que segons afirmen, treballen amb una sobrecàrrega de feina per manca de personal.
Al mateix temps, li han donat a conèixer les quotes d’atenció que han de prestar des del sector de la sanitat pública concertada en relació a les quotes que mantenen a l’Institut Català de la Salut, i que demostren la notable sobrecàrrega de treball.
Izadi Flores ha apuntat que “mentre que el personal de l’Institut Català de la Salut (ICS) manté una quota de 1.500 a 1.700 pacients, la de la Xarxa Santa Tecla s’eleva als 2.500”. De la mateixa manera, ha criticat la valoració econòmica desigual que hi ha entre els metges i l’equip d’infermeria de la sanitat pública concertada a l’ICS.
En aquest sentit, representants del comitè d’empresa de la Xarxa Santa Tecla li han demanat a l’alcalde d’Altafulla, així com ho han fet amb la resta de batlles dels municipis afectats, que el Pacte de Berà se sumi a les seves reivindicacions per una sanitat pública de qualitat.
Per la seva banda, Fèlix Alonso, que des d’un principi ha donat suport a les seves reivindicacions, ha explicat que traslladarà la petició del col·lectiu al Pacte de Berà, i ha sentenciat: “La meva posició és molt ferma en la defensa de la sanitat pública, però és evident que dintre del pacte hi ha diferents postures i s’ha de discutir. El que és evident que la sanitat pública que tenim ha estat puntera a tot el món, gràcies als seus professionals i que, desgraciadament, les retallades en personal i en inversió ha provocat una pitjor atenció a la ciutadania”.