23. Abril 2024

ELS POLÍTICS AMAGUEN QUE TARRAGONA SERÀ UNA ESTACIÓ, EXCLUSIVAMENT, DE RODALIES

Tarragona serà la gran perjudicada amb l’entrada del nou traçat ferroviari, el Corredor del Mediterrani, que es posarà en marxa abans de finals d’any. A banda de no aconseguir el desmantellament de les vies de la façana marítima es queda sense poder oferir prestacions ferroviàries d’alta velocitat (Ave i Euromed/Talgo). O sigui, per l’estació de Renfe de Tarragona només circularan trens regionals i de mercaderies. Després de l’estiu, els usuaris que pretenguin agafar un tren d’alta velocitat (inclòs l’Euromed/Talgo) hauran de desplaçar-se, sense cap`altra opció, a Perafort.

Aquesta situació és nova pels ciutadans, però no pels polítics, sobretot pels diputats al Congrés i representants de la Generalitat. Han tingut temps d’analitzar el contingut de l’estudi informatiu de connexió ferroviària i, aparentment, no han fet res per evitar que la costa tarragonina es quedés aïllada de la circulació de combois d’alta velocitat.

Tarragona passarà a ser la capital dels trens de rodalies. Això perquè no va haver-hi ningú, amb cara i ulls, que liderés un front comú per reclamar les insuficiències ferroviàries de la majoria dels municipis.

L’alcalde de Tarragona, el socialista Josep Fèlix Ballesteros, va anunciar la setmana passada que Tarragona no renunciarà a tenir, “ara o en el futur”, una gran estació intermodal. Però, fonts consultades pel nostre digital diuen que la reclamació de Ballesteros arriba massa tard, perquè el traçat està “donat i beneït”. Digui el que digui Ballesteros, el cert és que Tarragona perdrà el tren d’alta velocitat, una situació que es prolongarà almenys durant dècades.

I tot això perquè, diuen les mateixes fonts, no es va fer – per manca d’oportunisme polític – un front unitari davant el Ministeri de Foment, el qual, amb el nou traçat, ha ignorat totes i cadascuna de les reclamacions d’alguns alcaldes del territori. Hi ha veus molt crítiques en relació a la tasca desenvolupada pels parlamentaris tarragonins al Congrés dels Diputats.

Sense distinció partidària, hi ha qui posi en dubte l’eficàcia de les reivindicacions dels diputats (independentment del seu color polític). “No s’ho han pres aquest tema amb el rigor, la importància i serietat que requeria. Estàvem jugant el nostre futur ferroviari durant 25 anys. No han insistit en la necessitat d’una partida pressupostària per millorar la connexió ferroviària a la capital de la província i a la costa”, remarquen les nostres fonts, assegurant que s’han limitat a aprovar pressupostos sense comprovar inversions necessàries en aquest sector i sense tenir en compte les reclamacions dels usuaris.

En els propers mesos es podrà començar a veure el nyap que serà el nou traçat ferroviari. Perafort actuarà com a estació central del territori amb pas i parada de les grans línies ferroviàries.

Ballesteros en l’inauguració del Talgo històric

Davant l’absència dels combois d’alta velocitat en l’estació de Tarragona, els polítics intentaren fer creure que els trens de rodalies guanyaran en puntualitat i rapidesa. Ara caldrà que Renfe esclareixi quins combois circularan per la infraestructura ferroviària de Tarragona i si renovarà i modernitzarà la flota.

Passat l’estiu i un cop en marxa el nou traçat, el Camp de Tarragona es convertirà en el punt neuràlgic dels trens d’alta velocitat. Tarragona un cop més ha perdut la guerra ferroviària perquè no va ser capaç de defensar cabdalment les seves insuficiències i convèncer el govern espanyol de la necessitat d’invertir en la capital de província, i una de les costes turístiques més importants del país.

Aquest traçat no afectarà negativament només a Tarragona. Salou, Cambrils i Vila-seca. Les afectacions seran diverses i els seus representants faran diferents lectures i interpretacions. Cambrils tindrà una nova estació amb una funcionalitat digna de dubtes. Vila-seca veurà passar per les seves vies trens que no representarà cap benefici pel municipi, actualment governat per Josep Poblet.

D’altra banda, Salou serà un dels municipis menys perjudicats amb aquest sistema de connexió. Aconseguirà satisfer una reivindicació històrica: desmantellar les vies del centre de la ciutat. Però l’única estació operativa serà la de PortAventura.

Jornada per esclarir
Per abordar els pros i contres del ‘Nou esquema ferroviari al Camp’, la Fundació Cercle d’infraestructures i la Cambra de  Comerç de Reus han organitzat pel 28 de febrer una jornada que comptarà amb la participació dels alcaldes de Cambrils, Salou, Vandellós-L’Hospitalet de l’Infant i Mont-roig del Camp.

En aquesta xerrada no està prevista l’assistència dels alcaldes de Tarragona. Vila-seca o Reus.

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
online free course