COMUNICAT | La CUP dóna suport a la vaga del treballadors i treballadores de l’EMT

La CUP de Tarragona volem fer públic el nostre suport a la plantilla de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (l’EMT) de cara a la vaga que duran a terme el dimarts i el dijous, amb aturades de 4 hores diàries (de 10 a 12h i de 16 a 18h).

Les demandes dels treballadors i treballadores de l’EMT són el resultat d’un cúmul de greuges generats durant la darrera dècada en relació a manca d’inversions, a quantitats desproporcionades d’hores extres o desigualtats salarials. La CUP considerem que són legítimes i raonables, tal com ho hem fet constar al Consell d’Administració.

Lamentem que la presidenta de l’EMT, Begoña Floria, es negui a fer possible una reunió àmplia del Consell d’Administració amb la presència del Comitè d’Empresa a fi de contrastar els arguments i propostes de la Presidència i la Gerència de l’empresa, amb les impressions i propostes dels representants dels treballadors i treballadores, doncs al marge que ja existeixi una mesa de negociació, ben segur que facilitaria una entesa.

L’EMT farà vaga dimarts i dijous

Des que la CUP tenim representació en el Consell d’Administració d’aquesta empresa hem rebut la negativa de la presidència a comptar amb la participació del Comitè d’Empresa a les reunions i hem vist tota mena de pràctiques, com a mínim, dubtoses, entre les quals destaquen l’escàndol de la targeta de crèdit de l’EMT amb la qual l’ex-gerent Mario Cortès (i no sabem si algú més) es van gastar més de 60.000 € en dietes o la recol·locació d’aquest gerent en un càrrec de direcció a mida.

L’EMT ha de treballar perquè es proporcioni un bon servei de transport públic a la població tarragonina, i per tant, és imprescindible vetllar, al mateix temps, perquè la plantilla de l’empresa desenvolupi les seves funcions en les millors condicions possibles. Aquest hauria de ser l’objectiu del Consell d’Administració i no cap altre.

Una ciutat com Tarragona hauria de fer una aposta clara pel transport públic, però la realitat és que el govern municipal li gira l’esquena.

D’una banda, el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de la nostra ciutat, lluny de servir per reduir els desplaçaments en vehicles privats i fomentar l’ús del transport públic, s’ha emprat exclusivament com a eina de recaptació per tapar el forat econòmic del (no) pàrquing Jaume I.

D’altra banda, els darrers anys la inversió en els autobusos ha brillat per la seva absència fins al punt que el pèssim estat de la flota posa en risc la salut dels treballadors alhora que perjudica el servei al conjunt d’usuaris i usuàries.

Cup Tarragona

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Premium WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
download udemy paid course for free