Arran de les darreres informacions que assenyalen que les noves vies del Corredor del Mediterrani tinguin mesures d’ample ibèric i no europeu, el president de CEPTA, J. Antoni Belmonte, destaca que “sempre hem cregut, impulsat i lluitat per tal que el Corredor Mediterrani sigui una realitat i creiem que és una condició primordial que pugui tenir connexió d’ample europeu per poder complir la missió de garantir el desenvolupament del teixit empresarial i productiu de les comarques de Tarragona” I aixó només és possible mitjançant una bona comunicació amb la resta de ports de la façana Mediterrània i la resta de territoris connectats a la xarxa d’ample europeu.
Sobre la travessera, amb la qual s’estan construint les vies dels trams del Corredor Mediterrani a les comarques de Tarragona, on se situen les vies és d’ample convencional, el que vol dir, que pot adaptar-se a les mides de l’ample ibèric i l’ample europeu.
“Vull pensar que la decisió d’instal·lar una infraestructura que tant pot adaptar-se a les mides d’ample europeu i ibèric en aquesta darrera posició respon a la voluntat de poder aprofitar aquests trams de via fins que el Corredor Mediterrani estigui actiu i no per altres intencions”, declara Belmonte, tot afegint que l’ample convencional de les travesseres permet adaptar-se a les noves vies, tot i que afegeix que “no sé quin pot ser el cost de fer la reconversió amb tota l’estructura feta, d’ample ibèric a europeu”.